WaalwijkWonen eindelijk aan de slag op Oranjeplein

Bouw WaalwijkWonen gestart

29 sep

WAALWIJK – Na jaren van voorbereiding is woonvereniging WaalwijkWonen begonnen met de bouw van zestien huurwoningen aan het Oranjeplein in Waalwijk. De woningen worden energiezuinig, geheel gasloos en levensloopbestendig. 

WaalwijkWonen, een coöperatie zonder winstoogmerk, gaat de woningen zelf verhuren. ,,De helft is al vergeven, voor de andere helft zoeken we nog huurders”, zegt voorzitter Peter van Tilburg. De huurders bepalen straks samen wat er in het kleine wijkje gebeurt. ,,Met elkaar zijn we verantwoordelijk voor de verhuur, het beheer en onderhoud.” De leden van de vereniging hebben ook zelf bepaald hoe de huizen er uit komen te zien.

Vorige
Vorige

Geslaagde eerste informatiebijeenkomst Hof van Augusta

Volgende
Volgende

Bergen op Zoom zet in op collectief wonen met 60 woningen